modderdag

Recordaantal kinderen in de modder op 29 juni

Geplaatst op 11 juni 2015

Nationale ModderDag staat dit jaar in het teken van 'Leven in de Modder'. De organisatie van het landelijke speelfestijn voor kinderen, wil aandacht voor het dieren en plantenleven dat in de aarde aanwezig is. ModderDag is op 29 juni a.s. voor de derde keer in ons land en weer doen meer kinderen mee dan voorgaande jaren. Op meer dan 1700 locaties, van kinderdagverblijven tot scholen en natuurcentra- hebben zich dit jaar al 83.000 kinderen aangemeld. Vorig jaar waren dat er nog 60.000. Iedereen kan zich nog steeds aanmelden en ontvangt dan de handige ModderWijzer.

Wijondersteunenmodderdag

Achtergrond

ModderDag is een initiatief van Veldwerk Nederland en Schuttelaar&Partners. Aviko is sinds 2014 partner van Modderdag om aan haar maatschappelijke betrokkenheid invulling geven. Met haar verbondenheid met de natuur realiseert Aviko zich dat we een verantwoordelijkheid hebben om die natuur aan volgende generaties door te geven.

Internationaal

International Mud Day is ooit in Nepal ontstaan om kinderen de noodzakelijke positieve natuurervaringen te geven en de verbinding tussen kinderen en hun omgeving te realiseren en te vergroten. In navolging hiervan wordt ook in o.a. Australië, Denemarken, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië sinds enkele jaren in juni International Mud Day gehouden.

In een tijd dat kinderen steeds meer tijd binnen (achter televisie en computer) doorbrengen, ervaren ze op ModderDag het plezier van buitenspelen in de natuur. Tijdens ModderDag ontdekken kinderen én volwassenen wat modder is, hoe je er mee kunt spelen en wat de aarde betekent voor ons dagelijkse leven.

Modderdag 2014